Filipka

WSTECZ

W ostatnią sobotę lutego wyruszyliśmy do Czech, by wspiąć się na Filipkę (768 m n.p.m.) – wzniesienie w tzw. ramieniu Łączki i Filipki w czeskiej części Pasma Czantorii i Stożka w Beskidzie Śląskim. Z Bażanowic do Cieszyna pojechaliśmy autobusem. Pieszo udaliśmy się do Czeskiego Cieszyna na dworzec kolejowy, skąd pociągiem pojechaliśmy do Hradka, czyli Gródka. Zielonym szlakiem, powolnym krokiem, asfaltem i śniegiem, poszukując pierwszych oznak wiosny, z małym odpoczynkiem doszliśmy do celu. Podczas wędrówki dzwoniliśmy sobie na dzwonach w Dzwonnicy Św. Izydora, zatrzymaliśmy się przy pomniku Wincentego Witosa – polskiego polityka, działacza ruchu ludowego, trzykrotnego premiera Rzeczypospolitej Polskiej oraz przeszliśmy Aleją Dobra.
W schronisku Na Filipce posililiśmy się i już szybkim krokiem wróciliśmy do Hradka, by stąd udać się pociągiem, a potem autobusem do domu.
Mimo wysiłku, dla jednych dużego, dla innych małego, wszyscy byliśmy zadowoleni, że kolejny szczyt zdobyty.