Błatnia

WSTECZ

W tym roku szkolnym nasza pierwsza wycieczka odbyła się 28 września 2013 r. Jednocześnie uczestniczyliśmy w XL Górskim Rajdzie Młodzieżowym \'Pożegnanie Lata\'. Rankiem, o godz. 8.30 pojechaliśmy autobusem do Brennej. Szlakiem zielonym doszliśmy na Błatnią (917 m n. p. m.) – szczyt górski w grupie Klimczoka w Paśmie Wiślańskim Beskidu Śląskiego. Na mecie - w \'Ranczo u Dorotki\' zjedliśmy ciepły posiłek, wpisaliśmy punkty do książeczki GOT, zebraliśmy pieczątki oraz odebraliśmy dyplom uczestnictwa w rajdzie. Potem udaliśmy się na sam szczyt. Charakterystyczny kopiec na szczycie Błotnego (Błatniej) jest doskonałym punktem widokowym. Oferuje on jedną z nielicznych w Beskidzie Śląskim pełną, dookolną panoramę, obejmującą wszystkie najciekawsze szczyty tej grupy górskiej. Później zeszliśmy do schroniska, gdzie troszkę odpoczęliśmy. Po zrobieniu zdjęcia grupowego powoli zaczęliśmy schodzić do Brennej. Podczas całej wędrówki zbieraliśmy indywidualnie grzybki, które nasz pan przewodnik Zenon Sobczyk na bieżąco oglądał i potwierdzał ich „ jadalność”. Musimy się jeszcze pochwalić, że mamy nowych członków – dołączyli do nas uczniowie z klasy II oraz nasza nowa pani z przyrody – Sylwia Huczała. Bardzo się z tego powodu cieszymy.